Limity toru na Węgrzech mierzone elektronicznie
Już w ten weekend FIA wprowadzi elektroniczny system kontroli limitu toru.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa postanowiła wprowadzić elektroniczny pomiar limitu toru na GP Węgier. System ten obejmować będzie zakręty numer 4 a także 11 - tam kierowcy nie będą mogli nadużyć marginesu błędu.
Koncepcja narodziła się po rundzie w Austrii na początku lipca kiedy to zamontowane żółte krawężniki mające na celu zniechęcenie kierowców do opuszczania toru nie spełniały swojej roli a nawet uszkadzały elementy zawieszenia. Dodatkowo problem nastąpił podczas ostatniej rundy w Silverstone kiedy to m.in czas Lewisa Hamiltona z pierwszego wyjazdu w Q3 musiał zostać unieważniony.
Większość kierowców popiera ten pomysł. Największym przeciwnikiem wydaje się być Sebastian Vettel który twierdzi że wyjazdy dające przewagę po za torem to wina FIA oraz źle zaprojektowanych torów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz