TOP 10: Największe porażki w Pit Lane


Obecne standardy zmian ogumienia w Formule 1 wachają się w przedziale 2 - 3 sekund. Jednak nie zawsze ta sztuka udawała się wszystkim pracownikom przy obsłudze swoich kierowców.

TOP 10: Największe porażki w Pit Lane

Miejsce 10.

GP Węgier 2010 - Robert Kubica & Adrian Sutil

Polak zjechał na wymianę ogumienia w swoim bolidzie. Pech chciał że rywale z Force Indii wpadli na ten sam pomysł i ściągneli do alei serwisowej Adriana Sutila. Człowiek odpowiedzialny za podniesienie '' lizaka '' i wypuszczenie Kubicy z boksu zrobił to za wcześnie w efekcie czego bolid polskiego kierowcy wjechał tuż pod koła Sutila powodując wycofanie się z wyścigu obu kierowców.


Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=YoETCeMFfZA


Miejsce 9.

GP Australii 1995 - David Coulthard

Coulthard jeżdżący jeszcze w Williamsie zjeżdżając do alei serwisowej źle obliczył tor jazdy, zablokował koła i czołowo udeżył w bandę. W efekcie szkocki kierowca zmuszony był zakończyć swoją jazdę.



Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=KZsiEU4BB5I



Miejsce 8.


GP Węgier 2011 - Jerome d'Ambrosio

W przejściowych warunkach pogodowych Belg zjeżdżając do swoich mechaników utracił panowanie nad swoim bolidem i w efektowny sposób zaparkował pod swoim garażem ... w poprzek !



Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=239Ezf0b0tc


Miejsce 7.

GP Belgii 2015 - Valtteri Bottas

Williams słynie z błyskawicznej i bezproblemowej obsługi swoich kierowców na stanowisku serwisowej. Tak miało być rówież podczas zmian kół w bolidzie Bottasa podczas GP Belgii w ubiegłym sezonie. I wszystko było by wporządku gdyby nie błąd mechanika który zamiast miękkiej założył pośrednią mieszankę w prawym tylnym kole. Fin dostał karę przejazdu przez aleję serwisową.

Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=ihGXb55_LTs

Miejsce 6.

GP Wielkiej Brytanii 2011 - Jenson Button

Niedokręcone koło jest bardzo niebezpiecznym zjawiskiem w Formule 1. Sędziowie zazwyczaj nie mają litości i surowo karają kierowcę który nie ma na to wpływu. Podczas wyścigu na torze Silverstone w bolidzie Jensona Buttona mechanik chcąc zmienić pistolet przy dokręcaniu koła niefortunnie dał znak do wyjazdu. W efekcie kierowca musiał zakończyć zmagania w swoim domowym wyścigu.

Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=OYWSsQGS2Xs



Miejsce 5.

GP Argentyny 1998 - Esteban Tureo

Pit Stop ten uważany jest za jeden z najśmieszniejszych postojów w dziejach F1. Kierowca zjeżdżający na stanowisko serwisowe zastał totalny chaos Mechanicy biegali z oponami w kocach grzewczych zamieniając się stronami a panowie z wężem paliwowym mieli problem z odkręceniem wlewu. Szacunek dla kierowcy że po całej sytuacji nie stracił koncentracji a przede wszystkim cierpliwości.



Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=zuOOy9DgIVg


Miejsce 4.

GP Chin 2007 - Lewis Hamilton

Podczas zjazdu na mokrym torze Hamilton stracił przyczepność na zakręcie prowadzącym do alei serwisowej wpadając w żwir. Brytyjczyk musiał pożegnać się z wyścigiem a startował z Pole Position.



Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=ZOIxQP5PUSM


Miejsce 3.

GP Monako 2016 - Daniel Ricciardo

Niedawna historia. Podczas tegorocznego GP Monako Daniel Ricciardo miał szansę wygrać wyścig w Monako. Startujący z Pole Position austrialijski kierowca nie zastał nikogo na swoim stanowisku serwisowym. Mineło sporo czasu zanim mechanicy wynieśli koła ze swojego garażu. Ricciardo po wyścigu nie krył rozczarowania. Jeszcze rundę wcześniej bowiem w Hiszpanii miał jeszcze większe szanse na zwycięstwo ale zła strategia zespołu przekreśliła dobry wynik.

Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=FcqQU7HGTdY


Miejsce 2.


GP Singapuru 2008 - Felipe Massa

Podczas tankowania swojego bolidu Brazylijczyk zbyt wcześnie ruszył ze swojego stanowiska wyrywając i ciągnąc za sobą węża paliwowego. Lekkiej kontuzji doznał mechanik odpowiedzialny za tankowanie blodiu. Felipe zatrzymał się na końcu alei serwisowej a mechanicy pobiegli zabrać coś czego nie powinien zabrać ze sobą kierowca.



Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=azu8MMkRlMY


Miejsce 1.

GP Niemiec 1994 - Jos Verstappen

Holenderski kierowca miał wiele szczęścia po strasznie wyglądającym pożarze. Podczas wyciągania węża paliwowego bolid oraz większość mechaników została oblana paliwem. Chwię później doszło do eksplozji. Na szczęście pożar udało się szybko opanować a kierowca wyszedł z opresji bez szwanku.


Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=scA9WlKCBG8


Chciałem zaznaczyć że jest to mój ranking. Proszę nie mieć pretensji że brakuje czegoś albo coś nie powinno się tutaj znaleźć ;)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Formuła 1 Polscy Fani , Blogger