Co nowego w sezonie 2018 ?

Tegoroczne zmagania zakończyły się miesiąc temu i obecnie fani F1 zapadli w głęboki, zimowy sen. W fabrykach wszystkich ekip trwają jednak wzmożone prace aby zdążyć na pierwszą turę przedsezonowych testów.

Nowe twarze, nowe logotypy

Przyszły rok zapowiada się niezwykle ciekawie nie tylko pod względem akcji na torze, ale także tego co dziać się będzie wewnątrz ekip. Na początku grudnia Sauber potwierdził nawiązanie współpracy z Alfa Romeo którą do F1 po cichu wprowadzało Ferrari umieszczając logotypy marki na swoich bolidach. Tym samym ekipa ta stała się juniorskim teamem Scuderii którą reprezentować będą: Charles Leclerc, wschodząca gwiazda pokroju Maxa Verstappena a także Marcus Ericsson - chodząca walizka pieniędzy którą Sergio Marchionne z przyjemnością zamieniłby na Antonio Giovinazziego. Może stać się tak dopiero po zakończeniu przyszłego sezonu, chyba że sponsorzy Szweda wycofają wsparcie finansowe jak to było w przypadku Rio Haryanto w ubiegłym roku.

Red Bull Racing który jeszcze niedawno współpracował z Infiniti od przyszłego sezonu będzie reprezentował barwy Astona Martina. Dostawca jednostek - Renault pod szyldem TAG Heuer pozostanie na przyszły sezon. Najprawdopodobniej od sezonu 2019 dostawcą silników będzie Honda która już współpracuje z Toro Rosso.



Czarny koń stawki ?

Ciekawie zapowiada się również McLaren który po trzech latach nieudanej kampanii z japońskim producentem nawiązał współpracę z Renault. Ten duet ma szansę zajść naprawdę wysoko i kto wie czy nie zagrozi m.in Red Bullowi bądź też rewelacyjnie spisującej się ekipy Force India. McLaren w ubiegłym sezonie miał jedno z najlepszych podwozi w stawce, dodać do tego ulepszoną jednostkę napędową z obiecanym trybem kwalifikacyjnym - podia mogą być na wyciągnięcie ręki.

Drugi kierowca Williamsa

Wciąż nie wiadomo jednak czego się spodziewać po ekipie Williamsa. Decyzja o wyborze drugiego kierowcy ma zapaść ostatecznie w styczniu. Czas najwyższy przekonać się czy tym razem talent i doświadczenie wezmą górę nad pieniędzmi, czy może na nieszczęście dla polskich fanów stanie się odwrotnie. Jedno jest pewne - Robert zrobił wszystko co do niego należało. Teraz pozostaje nam czekać ....

System Halo - poprawa bezpieczeństwa

Wyczekiwany przez fanów nie wydaje się być jednak system Halo który budzi wiele kontrowersji. W dalszym ciągu jest więcej pytań niż odpowiedzi. Mam jednak cichą nadzieję że już w Australii dam radę przywyknąć do tej nowinki. W końcu Schumacher za czasów jazdy w Benettonie i Ferrari wnioskował o dodatkowe osłony na koła poprawiające bezpieczeństwo przy bliskiej jeździe bok w bok - więc zawsze mogło być gorzej ...



Zmiany w kalendarzu

Do kalendarza wraca Grand Prix Francji które ostatni raz rozegrane zostało w 2008 roku. Po rocznej przerwie powraca również Grand Prix Niemiec, wyścig rozegra się na torze Hockenheimring. Nie zobaczymy natomiast toru Sepang w Malezji. W związku z tym GP Rosji przeniesione zostanie z kwietnia na koniec września. Łącznie dane nam będzie oglądać aż 21 wyścigów.

Transmisje TV w Polsce

Już trzeci rok z rzędu będziemy mogli oglądać F1 za pośrednictwem stacji Eleven która nabyła prawa do transmisji na wyłączność po sezonie 2015. Umowa kończy się dopiero w roku 2019 i fani mogą zapomnieć o przykrym oczekiwaniu na decyzję ''Co dalej ?!" jak to miało miejsce kilka lat temu wraz z pewną słoneczną stacją telewizyjną. Oferta Eleven skierowana jest do widzów platformy Cyfrowego Polsatu oraz NC+. Internauci obejrzą wyścigi również w internecie dzięki stronie player.pl. Miesięczny koszt to ok.15 zł lecz bardziej opłacalne jest wykupienie pakietu na cały sezon za ok.150 zł. Do tego tematu wrócimy na początku przyszłego sezonu.

Prezentacje bolidów, testy przedsezonowe

Oczywiście wszystko rozpocznie się w lutym. Miesiąc ten przebiegnie pod znakiem prezentacji bolidów oraz początkiem przedsezonowych testów. Pozwolą nam one w jakimś stopniu ocenić czego można się spodziewać wraz ze startem 69 sezonu Mistrzostw Świata Formuły 1 - czy to nie brzmi wspaniale ?

Daty prezentacji bolidów podam kiedy wszystkie ekipy wyznaczą swoje terminy. Poniżej podaję harmonogram zajęć testowych na przyszły rok. Są to cztery sesje, piątej należy spodziewać się po ostatnim wyścigu w Abu Dhabi jak to zawsze bywa.

26 luty - 1 marca - I tura przedsezonowych testów.
6 marca - 9 marca - II tura przedsezonowych testów.

15,16 maja - testy Pirelli po GP Hiszpanii
31 lipca, 1 sierpnia - testy Pirelli po GP Węgier

Koniec listopada - testy Pirelli po GP Abu Dhabi

Tak więc pozostaje nam tylko z niecierpliwością wypatrywać nowego sezonu, miejmy nadzieję że już z Robertem Kubicą w konkurencyjnym Williamsie.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Formuła 1 Polscy Fani , Blogger